Varžybų vyriausiasis techninis komisaras Raul Koov iš Estijos, kaip ir anksčiau neprarado jam būdingo reiklumo, tačiau komandos stropiai rengiasi atsakingiausiam metų egzaminui ir gerai atlieka namų darbus, todėl technikos ekspertai paprastai neturi didesnių priekaištų. Tad visas 28 užsiregistravusias komandas šeštadienį pamatysime prie lenktynių starto linijos.
„Pernai jubiliejinėse, 20-osiose ilgų nuotolių lenktynėse Palangoje varžėsi dešimčia ekipų daugiau, tačiau šiemet esu labiau patenkintas nuveiktu darbu ir dar labiau dėkingas atvykusiems čia atversti renginio trečiojo dešimtmečio pirmąjį puslapį, - sveikindamas lenktynių dalyvius kalbėjo VšĮ „Promo Events“, nuo pat 2000-ųjų rengiančios lietuviškąjį automobilių maratoną, direktorius Darius Jonušis. – Dalyvių skaičius labiau džiugina turint omenyje ne tik Lietuvą užklupusį virusą, dėl kurio net abejota ar renginys iš viso įvyks ir užvėrusį duris daugeliui užsienio komandų, ilgai puoselėjusių viltis varžytis Palangoje“.
Pagrindinis renginio organizatorius galbūt net nejuokaudamas priminė, jog „Aurum 1006 km lenktynės“ masiškumu jau seniai pranoko „Formulę 1“, kur kaunasi tik dešimt komandų... O ir kitos jau prasidėjusios garsios lenktynės Europoje dalyvių gausa šiemet neblizga, todėl lietuviškojo maratono organizatoriams tokio įdirbio pagrįstai pavydi daugelis kolegų.
Tenka tik apgailestauti, jog paskutinę treniruočių dieną garsiajame Niurburgringo žiede startuoti Palangoje vilčių neteko viena favoričių - GT3 klasės „Porsche GT3-R“ vairuoti turėjusi Edvino Arkušausko vadovaujama „Balpol/Nebankrutuok.lt byExit“ komanda, kurios sudėtyje gerai žinomi šalyje ir už jos ribų sportininkai Justas Jonušis, Deividas Jocius ir Nemunas Dagilis. Nesėkmę patyrusį J. Jonušį pasikvietė „Noker“ komanda, su kuria Justas startuos „Aurum 1006 km lenktynėse“.
Prognozuoja atkaklią kovą
21-siose renginio istorijoje ilgų nuotolių lenktynėse varžysis trijų šalių – Lietuvos, Estijos ir Didžiosios Britanijos komandos. Jų sudėtyje 105 lenktynininkai, atstovaujantys Lietuvai, Latvijai, Estijai, Didžiajai Britanijai ir Kazachstanui.
Lenktynių automobiliu ir vėl tituluojamas BMW, kurį pasirinko net 11 komandų. Kaip ant mielių kyla „Porsche“ akcijos. Įvairių modifikacijų šios markės automobiliams pirmenybę teikė 5 komandos – daugiausia per visus 21 metus, kai vyksta šios lenktynės. Palyginimui priminsime, jog 2018 ir 2019 metais „Porsche“ rinkosi po 4 komandas, o 2016 ir 2017 – po tris. Kodėl taip yra, spėlioti netenka. Iš visų 20-ties jau įvykusių maratoninių lenktynių Palangoje net trylika laimėjo pilotavę būtent šios markės automobilius.
Trečia markė pagal masiškumą – „Volkswagen“ – 4 automobiliai (trys „Golf“ ir vienas „Scirocco“), ketvirta „Audi“ – 2 .
Po vieną automobilį lenktynių trasa skries šių markių: „Ginetta“, Lamborghini“, „Cupra TCR“, „Honda“, „Seat“ ir LADA.
Vyriausiojo dovana sau ir sūnums
Lenktynių aksakalu paprastai tituluojamas vyriausias amžiumi varžybų dalyvis.Šis garbingas titulas šiemet atiteko svečiui iš Didžiosios Britanijos, „DHR-Ignera Autovesta“ komandos nariui Dave Hollandui, priešpaskutiniąją sausio dieną atšventusiam iškilų 65-čio jubiliejų.
Šia proga Dave pasidovanojo sau ir kartu su juo vienoje ekipoje lenktyniaujantiems sūnums Andrew ir Michael neeilinę dovaną – naujitelaitį „Ginetta G55“, kurį pirmąsyk galėjome regėti prieš mėnesį vykusiame lenktynių pristatyme Vilniuje. Šis vyriausiojo lenktynių dalyvio ir jo sūnų pirkinys didelio dėmesio susilaukė ir Palangoje.
Jauniausias jauniausioje komandoje
Jauniausias lenktynių dalyvis – „DHL Racing Team“ komandos narys Henrikas Matijošaitis. Gegužę jam sukako 17 metų.
Henrikui pavyzdžių toli ieškoti neteko. Jo tėtis Ričardas – didelis automobilių sporto entuziastas, net tris kartus laimėjęs prestižinio ralio „Aplink Lietuvą“ motociklininkų įskaitą.
O pirmuosius Henriko žingsnius į automobilių sportą jaunuoliui padėjo žengti sporto meistras Modestas Jakas, trylikametį pasodinęs į „žiguliuką“, su kuriuo ne vieną pergalę iškovojo šviesaus atminimo buvęs Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Sigitas Alesius.
Talentingą jaunuolį netrukus pastebėjo ir pakvietė estai. Pasak Henriko, jam itin pravertė pasaulio jaunimo čempiono Sander Parn pamokos, trukę vos ne pusmetį.
H. Matijošaitis mėgsta ir žiedines lenktynes, ir ralį. Rimčiausiu egzaminu kol kas jis laiko pernai Estijoje vykusį garsųjį Saaremaa ralį, kuriame jo ekipažas sėkmingai finišavo.
Tik dviem mėnesiais už jauniausiąjį „Aurum 1006 km lenktynių“ dalyvį H. Matijošaitį vyresnis Titas Čapkauskas, daugkartinio šalies čempiono Ramūno Čapkausko sūnus.
Beje, ir Henrikas, ir Titas – bičiuliai ne tik komandoje ar lenktynių trasoje. Jie bendraklasiai, mokosi toje pačioje Kauno „Saulės“ gimnazijoje. „Sūnaus už ausų į automobilių sportą netempiau, - sako R. Čapkauskas, šiemet lenktynėse dalyvausiantis su „Vytautas Gazuotas“ komanda. – Gal todėl Titas net nepabandė automobilių sporto pradžiamoksliu vadinamo kartingo, o pirmuosius žingsnius žengė žiedinėse lenktynėse jau sulaukęs penkiolikos“.
Debiutas buvo sėkmingas (BEC 4 val. lenktynėse A3000 + klasėje užimta 3 vieta, NEZ Endurance Championship iškovota irgi tokia pat vieta A3000+T klasėje).
Pernai Titas debiutavo ir „Aurum 1006 km lenktynėse“, varžėsi 6 val. varžybose Latvijoje ir Estijoje, 4 val. lenktynėse Rygoje, o šiemet prieš dvi savaites kartu su pernykščių „Aurum 1006 km lenktynių“ nugalėtoju Juliumi Adomavičiumi laimėjo lenktynes „Nemuno žiede“.
R. Čapkauskas kaip itin perspektyvų lenktynininką vertina dar vieną jauniausios komandos narį – aštuoniolikmetį Valterį Zviedrį – daugkartinį Latvijos kartingo čempioną, daugelio įvairių varžybų nugalėtoją ir prizininką.
Vyriausias jauniausioje „DHL Racing Team“ komandoje – 46-erių Audrius Stasiulevičius.
Ekipos vadovą Žilviną Juršį viltingai nuteikia sėkminga pasirengimo ilgiausioms lenktynėms sesija, surengta Estijoje „auto24ring“ trasoje Pernu mieste. Čia komandos kovinis ginklas „Cupra TCR“ buvo patikėtas jaunimui – H. Matijošaičiui, T. Čapkauskui ir V. Zviedriui.