Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Tas magiškasis keturženklis skaičius... Ne vienas automanas apie juos sapnuoja šlapius sapnus, tačiau, kaip nerealiai atrodo viename variklyje sukaupta tokia didžiulė galia, taip sunku ją pasiekti. Žinoma, viskas atsiremia į pinigus...
Nors aptarėme tik keletą variklių, tai nereiškia, kad tik jie vieni gali atlaikyti tokias apkrovas. Tiesiog surinkti reikiamą informaciją užtrunka nemažai laiko, taip pat mes turime ją "suvirškinti" ir atrinkti tai, kas potencialiam skaitytojui būtų įdomu. Todėl paskutinei serijos daliai pasilikome įdomias, kartais šypseną sukelsiančias alternatyvas.
Variklis dėžėje
Turint pakankamai pinigų ir mėgstant V8 variklio riaumojimą, galima rinktis ganėtinai paprastą sprendimą - pirkti variklį dėžėje. Tai yra vertimas iš už Atlanto paplitusio termino "crate engine". Šio pavadinimo kilmė ganėtinai primityvi - tiesiog variklis pas klientą atkeliauja supakuotas į medinę dėžę.
Tokio variklio privalumas yra tas, kad jums tereikės sugalvoti, kaip jį sutalpinti į automobilį. Kadangi tokių variklių, gebančių be turbinų ar kompresoriaus generuoti apie 1000ag, kūbatūra kartais gali siekti ir 10 litrų... Tačiau radus kaip ir kur jį sumontuoti, kad būtų galima panaudoti tą didžiulę galią, turėsite puikų, patikimą projektą. Patartina tokiam varikliui sumontuoti turbinų, kompresoriaus arba NOS sistemą, tam kad užtikrintai peržengtumėte magiškąją ribą.
Kaip ir minėjome praeitoje dalyje, amerikiečiai yra pakvaišę dėl didelės galios, todėl tokių variklių pasirinkimas yra tikrai nemažas. Vienas didžiausių JAV tokių agregatų pardavėjas, firma "
Summit Racing", jums reikalingą motorą gali pasiūlyti už ganėtinai protingą sumą - apie 35-40 tūkst. litų.
Egzotika
Galbūt jūs norite kažko ypatingesnio, nei tūkstančio arklių vidaus degimo variklis? Tokiu atveju siūlome jums pasieškoti... reaktyvinio variklio! Iš tiesų, tokį rasti nėra taip sunku - užtenka aplankyti armijos laužyną. Žinoma, Lietuvoje to padaryti tikriausiai nepavyks. Taip pat abejojame, ar kaimynai rusai bei baltarusiai įsileistų jus į šalį, jei pasakytumėte, ko ieškote...
Tačiau tokių variklių turėtų būti Lenkijoje, o armijos laužynų yra nemažai Anglijoje.Pasiknaisioję tokiame Šaltojo karo "šrote" tikriausiai rasite agregatą, turintį 1000+ arklių. Jų privalumas tas, kad jie yra neįtikėtinai patikimi ir gali būti varomi beveik bet kokiu degiu skysčiu. Šiek tiek nuvilia jo "trūkumai" - variklis bus didesnis už patį automobilį, svers daugiau nei jūsų namas, o apsukos neviršys dviejų tūkstančių.
Jei jums reikia kompaktiško variklio, siūlome atkreipti dėmesį į Brabham BT55 F1 bolidą. Ši formulė 1986 metų sezone turėjo BMW 4 cilindrų variklį su turbina, kurio kubatūra buvo 1,5 litro. Šis kompaktiškas motoriukas generavo monstrišką galią - 1500 arklių! Jis laikomas pačiu galingiausiu visų laikų F1 varikliu. Tik įsivaizduokit - 1000ag iš vieno litro! Tačiau viskas turi savo kainą - tokį variklį reikia perinkinėti dažniau nei Žigulį su NOS'ais...
Pabaigai
Mes džiaugiamės, kad ši straipsnių serija daugumai jūsų patiko. Taip pat džiugu, kad mus skaito automobilizme išprusę lankytojai. Tačiau norime priminti, kad nesame edukacinis puslapis ir šie straipsniai buvo labiau skirti praplėsti automanų akiratį, nei skrupulingai detalizuoti kiekvieną žingsnį siekiant tūkstančio arklių. Manome, kad mums pavyko tai įgyvendinti.
Taip pat atsiprašome tų, kurie pasigedo europietiškų variklių apžvalgos. Daugiausiai jūsų siūlytas nuostabus Audi 2,2 turbo variklis turi didžiulį resursą ir gatvėje atlaiko 500 ar net daugiau arklių. Tačiau kasdieniniam važinėjimui šis variklis neturi jokių šansų atlaikyti 1000+ arklių. Pagalvokit objektyviai - keturženklė kaimenė žirgų iš 2,2 litro... Sutinkame, kad varžyboms paruoštų Audi variklių yra ne vienas, tačiau sportas nėra gatvė. Pabaigai pridursime, kad šis fenomenalus variklis yra visiškai atskira tema, apie kurią ateityje parašysime.
Tas magiškasis keturženklis skaičius... Ne vienas automanas apie juos sapnuoja šlapius sapnus, tačiau, kaip nerealiai atrodo viename variklyje sukaupta tokia didžiulė galia, taip sunku ją pasiekti. Žinoma, viskas atsiremia į pinigus...
Nors aptarėme tik keletą variklių, tai nereiškia, kad tik jie vieni gali atlaikyti tokias apkrovas. Tiesiog surinkti reikiamą informaciją užtrunka nemažai laiko, taip pat mes turime ją "suvirškinti" ir atrinkti tai, kas potencialiam skaitytojui būtų įdomu. Todėl paskutinei serijos daliai pasilikome įdomias, kartais šypseną sukelsiančias alternatyvas.
Variklis dėžėje
Turint pakankamai pinigų ir mėgstant V8 variklio riaumojimą, galima rinktis ganėtinai paprastą sprendimą - pirkti variklį dėžėje. Tai yra vertimas iš už Atlanto paplitusio termino "crate engine". Šio pavadinimo kilmė ganėtinai primityvi - tiesiog variklis pas klientą atkeliauja supakuotas į medinę dėžę.
Tokio variklio privalumas yra tas, kad jums tereikės sugalvoti, kaip jį sutalpinti į automobilį. Kadangi tokių variklių, gebančių be turbinų ar kompresoriaus generuoti apie 1000ag, kūbatūra kartais gali siekti ir 10 litrų... Tačiau radus kaip ir kur jį sumontuoti, kad būtų galima panaudoti tą didžiulę galią, turėsite puikų, patikimą projektą. Patartina tokiam varikliui sumontuoti turbinų, kompresoriaus arba NOS sistemą, tam kad užtikrintai peržengtumėte magiškąją ribą.
Kaip ir minėjome praeitoje dalyje, amerikiečiai yra pakvaišę dėl didelės galios, todėl tokių variklių pasirinkimas yra tikrai nemažas. Vienas didžiausių JAV tokių agregatų pardavėjas, firma "
Summit Racing", jums reikalingą motorą gali pasiūlyti už ganėtinai protingą sumą - apie 35-40 tūkst. litų.
Egzotika
Galbūt jūs norite kažko ypatingesnio, nei tūkstančio arklių vidaus degimo variklis? Tokiu atveju siūlome jums pasieškoti... reaktyvinio variklio! Iš tiesų, tokį rasti nėra taip sunku - užtenka aplankyti armijos laužyną. Žinoma, Lietuvoje to padaryti tikriausiai nepavyks. Taip pat abejojame, ar kaimynai rusai bei baltarusiai įsileistų jus į šalį, jei pasakytumėte, ko ieškote...
Tačiau tokių variklių turėtų būti Lenkijoje, o armijos laužynų yra nemažai Anglijoje.Pasiknaisioję tokiame Šaltojo karo "šrote" tikriausiai rasite agregatą, turintį 1000+ arklių. Jų privalumas tas, kad jie yra neįtikėtinai patikimi ir gali būti varomi beveik bet kokiu degiu skysčiu. Šiek tiek nuvilia jo "trūkumai" - variklis bus didesnis už patį automobilį, svers daugiau nei jūsų namas, o apsukos neviršys dviejų tūkstančių.
Jei jums reikia kompaktiško variklio, siūlome atkreipti dėmesį į Brabham BT55 F1 bolidą. Ši formulė 1986 metų sezone turėjo BMW 4 cilindrų variklį su turbina, kurio kubatūra buvo 1,5 litro. Šis kompaktiškas motoriukas generavo monstrišką galią - 1500 arklių! Jis laikomas pačiu galingiausiu visų laikų F1 varikliu. Tik įsivaizduokit - 1000ag iš vieno litro! Tačiau viskas turi savo kainą - tokį variklį reikia perinkinėti dažniau nei Žigulį su NOS'ais...
Pabaigai
Mes džiaugiamės, kad ši straipsnių serija daugumai jūsų patiko. Taip pat džiugu, kad mus skaito automobilizme išprusę lankytojai. Tačiau norime priminti, kad nesame edukacinis puslapis ir šie straipsniai buvo labiau skirti praplėsti automanų akiratį, nei skrupulingai detalizuoti kiekvieną žingsnį siekiant tūkstančio arklių. Manome, kad mums pavyko tai įgyvendinti.
Taip pat atsiprašome tų, kurie pasigedo europietiškų variklių apžvalgos. Daugiausiai jūsų siūlytas nuostabus Audi 2,2 turbo variklis turi didžiulį resursą ir gatvėje atlaiko 500 ar net daugiau arklių. Tačiau kasdieniniam važinėjimui šis variklis neturi jokių šansų atlaikyti 1000+ arklių. Pagalvokit objektyviai - keturženklė kaimenė žirgų iš 2,2 litro... Sutinkame, kad varžyboms paruoštų Audi variklių yra ne vienas, tačiau sportas nėra gatvė. Pabaigai pridursime, kad šis fenomenalus variklis yra visiškai atskira tema, apie kurią ateityje parašysime.