Sunkūs laikai
2016–ųjų incidentas tapo sunkaus ir juodo laiko pradžia. Tų pačių metų rugsėjo mėnesį sportininko tėvas, taip pat Amerikos sporto legenda Bobas Gordonas, pasmaugė savo žmoną ir medžioklinio šautuvo dėka atėmė savo gyvybę. Tai virto milžiniška tragedija Gordonų šeimai – šeimai, kuri karta iš kartos lenktyniavo ir buvo drauge. Priežastys iki šiol nėra žinomos, bet tai neabejotinai paveikė Robby. Po keleto metų pertraukos, kiek atsigavęs nuo šeimos netekties jis grįžta į Dakaro ralį, tačiau jo pasirinktas konceptas yra visiškai kitoks, nei galėtume tikėtis. Vietoj ugnimi besispjaudančio ir per podiumus šokinėjančio „Hummer“ prototipo, Pietų Amerikos kopas jis šturmuos... Lengvuoju bagiu. Iš pirmo žvilgsnio šios kategorijos technika šiam sportininkui tinka kaip šuniui penkta koja. Tačiau Robis nebūtų Robis, jeigu nesugalvotų, kaip jis pats sako, „optimizuoti“ taisykles. Jis važiuos atviru bagiu. Jis iš pirmo žvilgsnio atrodo kaip tas, kurį priskirtum „SxS“ kategorijai, kuri ribojama 1050 kubinių centimetrų variklio tūriu ir 130km/val. maksimaliu greičiu. Bet taip nėra. Savos kūrybos bagį amerikietis užregistravo į automobilių kategoriją, jis turi didesnį variklį ir neabejotinai gali viršyti 130km/val. Kaip savo interviu „Nascar“ sakė pats Gordonas – „170km/val. neturėtų būti problema“. Toks bandymas kiek kitaip interpretuoti taisykles toli gražu ne pirmas, baigių būta visokių, tad tik techninės komisijos rezultatai ir pirmųjų dienų finišai atsakys į klausimą, ar toks sprendimas iš tiesų bus palankus kovoti su lyderiais kopose.
Vertina skeptiškai, bet nenurašo
Išgirdęs apie Dakaro prizininko grįžimą į maratoną „General Financing team Pitlane“ pilotas Benediktas Vanagas savotiškai apsidžiaugė, nes tokie sportininkai atkreipia papildomą dėmesį į maratoną. B. Vanagas, paklaustas, kaip vertina technikos pokytį, buvo skeptiškas: „Gordonas visada yra kūrybingas taisyklių atžvilgiu ir ne kartą jam pavyko įrodyti, jog jo interpretacija buvo teisinga. Organizatoriui Gordonas yra reikalingas: kai kas jį dievina, kai kam jis nepatinka, bet iš principo jis abejingų nepalieka, kiek žinau organizatorius iš Gordono net startinio mokesčio neėmė jokio, vadinasi, jis tikrai yra reikalingas. O dėl rezultato, tai laikas parodys – jis tam tikrais atvejais tikrai turės pranašumą, bet sudėjus visiškai visas lenktynes, aš abejoju, kad jam pavyks kovoti su gamyklinėmis komandomis“.
Kol kas aišku viena – Gordono nuvertinti tikrai negalima. Milžinišką patirtį bekelės lenktynėse turintis pilotas yra finišavęs trečias, yra laimėjęs nemažai greičio ruožų. Taip jis yra sukūręs savo lenktynių seriją, tad taisykles skaityti moka – vienintelė bėda, kuri gali ištikti šią sporto legendą, tai prancūzų kalba parašytų taisyklių viršenybė prieš anglišką versiją.
Sausio mėnesį Peru kopose Gordonas tikrai bus matomas, tačiau savo pasiryžimą kovoti dėl bendros įskaitos nugalėtojo titulo jam teks labai stipriai pagrįsti darbais.