Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Kaip vienas švedas stipriai svajojo, o svajonės baigėsi vienos greičiausių žemėje mašinų sukūrimu.
Švedų automobilių gamintojas Koenigsegg yra dar vienas sėkmės istorijos pavyzdys, kurio pagrindas - inžinerijos pasiekimai, kurie yra tokio lygio, kad nepadarytų gėdos ir didiesiems gamintojams. Automobiliai, pagaminti Koenigsegg pasiglemžė ne vieną pasaulio rekordą, o kompanija, kuri jau dabar yra viena ryškiausių žvaigždžių hyper automobilių sferoje ir toliau didina pagreitį. Įkurta Christian von Koenigsegg, firma dabar jau tapo atviro tipo kompanija, kurios akcijos plaukioja rinkoje, tačiau orginalus šeimos herbas vis dar lieka Koenigsegg ženklu.
Von Koenigsegg pradėjo savo verslą, kaip maisto eksportuotojas, tačiau sakoma, kad jis svajojo sukurti savo superautomobilį nuo tų laikų, kai pamatė Norvegų filmą "Flaklypa Grand Prix" būdamas penkerių.
Taigi Koenigsegg ikurtas 1994 metais, o pirmasis prototipas pagamintas 1996. Tai buvo CC, ir jis kelerius metus buvo testuojamas, o per ta laiką buvo pagaminta ir daugiau modelių, kol, galu gale, pirmasis susitikimas su publika įvyko 2000 metais. Užtrukti taip ilgai kuriant hyperautomobilį nėra kažkas neįprasto, o kai įmonė maža, užtrukimas tampa visiškai normaliu dalyku. O kas liečią neeilinę pusę, yra tai, kad Koenigsegg gaminasi patys sau variklius.
Tai pakankamai sunku netgi tokiam autoprmonės gigantui, kaip Toyota, tačiau mažai kompanijai tai milžiniškas darbas. Dar vienas neeilinis aspektas yra tai, kiek dėmesio jie skiria "žalioms" idėjoms. Pavyzdžiui visi jų modeliai nuo 2007 metų yra lankstūs kurui, juos galima suprogramuoti taip, kad važiuotų varomi atsinaujinančio biokuro. Taip pat kompanija įsitraukusi į automobilių elektrinės sistemos tobulinimą ir energijos atgaminimo projektus. Yra daug kompanijų, kurios gamina elektrines mašinas, tačiau labai retai pamatysime tokią, kuri prie savo elektromobilių šalia gamintų ir 1000ag hyperautomobilius.
Manome, verta pastebėti, kad nuo 2003 metų Koenigsegg turi pačią kiečiausią gamyklą per visą mažų autoįmonių istoriją. Ji įsikurusi dviejuose kovinių naikintuvų angaruose Angelholm oro uoste. Oro uostas vis dar naudojamas, bet kai kurios dalys uždarytos, kas leidžia testuoti automobilius tiesiai ant pakilimo tako, o veikianti dalis, gali aptarnauti tuos klientus, kurie atskrenda i Koenigsegg privačiais lėktuvais.
CC prototipas evolvavo į CC8S kai buvo paleistas į prekybą 2002 metais. Kartu su juo atėjo ir firminėmis tapusios durelės, atsilenkiančios kaip lektuvo sparnai.
Kevlaro, aliuminio ir anlgies pluošto mišinys leido pasiekti ypač mažą svorį - 1174kg. Sumontavo DOHC superchargintą 4.7l. V8, kuris išspaudžia 646ag. ir siunčia galią į ratus per 6 begių rankinę bėgių dėžę.
CC8S, savo ruožtu, evoliucionuoja į CCR, kuris buvo padabintas vaiduokliu, pagerbti naikintuvų eskadronui, kuris buvo įsikuręs angaruose, kuriuos Koenigsegg dabar vadina savo namais. Toliau atėjo CCX ir CCXR ir paskutinis CC serijos modelis, pavadintas Trevita.
Trevita iš esmės yra tiesiog special edition CCXR, kuris turi dvigubai superchargintą 4,7 V8 versiją, išgaunančią 1064ag. Trevitos variklis iš tikrųjų šiek tiek didesnis - 4,8lir jame šiek tiek daugiau traukos, leidžiančios 100kmh pasiekti per 2,9 sek. Kitaip nei dauguma kitų hyperautomobilių, jis nebuvo dažytas. Jis pagamintas iš specialaus blizgančio sidabro spalva, anglies pluošto, kurio patentas ir priklauso Koenigsegg. Įvairiuose formuose CC serija laiko daugybę rekordų, tokių kaip geriausia Galia-pagal-svori mašina, greičiausias 0-190-0mph serijinis automobilis, taip turi rekordą už didžiausią griečio viršyjimą sustabdžius policijai. Pagautas už 242mph kur galima 75, tačiau visvien lieka neaišku, kaip Crown Victorija pavyuko pasivyti :)) CCR netgi trumpam buvo grečiausias gaminamas automobilis, aplenkęs McLaren F1 po 8 metų, tačiau buvo perimtas Bugatti Veyron taip greitai, kad dauguma taip ir nesužinojo šio fakto. Po Trevita modelio, Koenigsegg pristatė Agera. Šis modelis pagamintas iš neįtikętinai naujų ir pažangių detalių.
Pradžioje buvo planuojama, kad Agera varys toks pat variklis, kaip ir Trevita, tačiau vėliau jis buvo pakeistas, į naujai pagamintą 5,0l V8 twin-turbo, kuris išpaudžia 940ag Agera ir 1100ag AgeraR modelyje. Išvaizda autombilis labai nepasikeitė nuo CC serijos tačiau visgi turi visiškai naują dizainą, ir tikrai yra vienas patrauklesnių automobilių, kurie šiuo metu gaminami. :) Turbūt taip pat verta paminėti, kad Agera laimėjo Top Gear 2010 Hyper Car of the Year apdovanojimą, nugalėjusi Bugatti Veyron. Ir visa tai iš poros lėktuvų angarų kažkur Švedijoje.
Kaip vienas švedas stipriai svajojo, o svajonės baigėsi vienos greičiausių žemėje mašinų sukūrimu.
Švedų automobilių gamintojas Koenigsegg yra dar vienas sėkmės istorijos pavyzdys, kurio pagrindas - inžinerijos pasiekimai, kurie yra tokio lygio, kad nepadarytų gėdos ir didiesiems gamintojams. Automobiliai, pagaminti Koenigsegg pasiglemžė ne vieną pasaulio rekordą, o kompanija, kuri jau dabar yra viena ryškiausių žvaigždžių hyper automobilių sferoje ir toliau didina pagreitį. Įkurta Christian von Koenigsegg, firma dabar jau tapo atviro tipo kompanija, kurios akcijos plaukioja rinkoje, tačiau orginalus šeimos herbas vis dar lieka Koenigsegg ženklu.
Von Koenigsegg pradėjo savo verslą, kaip maisto eksportuotojas, tačiau sakoma, kad jis svajojo sukurti savo superautomobilį nuo tų laikų, kai pamatė Norvegų filmą "Flaklypa Grand Prix" būdamas penkerių.
Taigi Koenigsegg ikurtas 1994 metais, o pirmasis prototipas pagamintas 1996. Tai buvo CC, ir jis kelerius metus buvo testuojamas, o per ta laiką buvo pagaminta ir daugiau modelių, kol, galu gale, pirmasis susitikimas su publika įvyko 2000 metais. Užtrukti taip ilgai kuriant hyperautomobilį nėra kažkas neįprasto, o kai įmonė maža, užtrukimas tampa visiškai normaliu dalyku. O kas liečią neeilinę pusę, yra tai, kad Koenigsegg gaminasi patys sau variklius.
Tai pakankamai sunku netgi tokiam autoprmonės gigantui, kaip Toyota, tačiau mažai kompanijai tai milžiniškas darbas. Dar vienas neeilinis aspektas yra tai, kiek dėmesio jie skiria "žalioms" idėjoms. Pavyzdžiui visi jų modeliai nuo 2007 metų yra lankstūs kurui, juos galima suprogramuoti taip, kad važiuotų varomi atsinaujinančio biokuro. Taip pat kompanija įsitraukusi į automobilių elektrinės sistemos tobulinimą ir energijos atgaminimo projektus. Yra daug kompanijų, kurios gamina elektrines mašinas, tačiau labai retai pamatysime tokią, kuri prie savo elektromobilių šalia gamintų ir 1000ag hyperautomobilius.
Manome, verta pastebėti, kad nuo 2003 metų Koenigsegg turi pačią kiečiausią gamyklą per visą mažų autoįmonių istoriją. Ji įsikurusi dviejuose kovinių naikintuvų angaruose Angelholm oro uoste. Oro uostas vis dar naudojamas, bet kai kurios dalys uždarytos, kas leidžia testuoti automobilius tiesiai ant pakilimo tako, o veikianti dalis, gali aptarnauti tuos klientus, kurie atskrenda i Koenigsegg privačiais lėktuvais.
CC prototipas evolvavo į CC8S kai buvo paleistas į prekybą 2002 metais. Kartu su juo atėjo ir firminėmis tapusios durelės, atsilenkiančios kaip lektuvo sparnai.
Kevlaro, aliuminio ir anlgies pluošto mišinys leido pasiekti ypač mažą svorį - 1174kg. Sumontavo DOHC superchargintą 4.7l. V8, kuris išspaudžia 646ag. ir siunčia galią į ratus per 6 begių rankinę bėgių dėžę.
CC8S, savo ruožtu, evoliucionuoja į CCR, kuris buvo padabintas vaiduokliu, pagerbti naikintuvų eskadronui, kuris buvo įsikuręs angaruose, kuriuos Koenigsegg dabar vadina savo namais. Toliau atėjo CCX ir CCXR ir paskutinis CC serijos modelis, pavadintas Trevita.
Trevita iš esmės yra tiesiog special edition CCXR, kuris turi dvigubai superchargintą 4,7 V8 versiją, išgaunančią 1064ag. Trevitos variklis iš tikrųjų šiek tiek didesnis - 4,8lir jame šiek tiek daugiau traukos, leidžiančios 100kmh pasiekti per 2,9 sek. Kitaip nei dauguma kitų hyperautomobilių, jis nebuvo dažytas. Jis pagamintas iš specialaus blizgančio sidabro spalva, anglies pluošto, kurio patentas ir priklauso Koenigsegg. Įvairiuose formuose CC serija laiko daugybę rekordų, tokių kaip geriausia Galia-pagal-svori mašina, greičiausias 0-190-0mph serijinis automobilis, taip turi rekordą už didžiausią griečio viršyjimą sustabdžius policijai. Pagautas už 242mph kur galima 75, tačiau visvien lieka neaišku, kaip Crown Victorija pavyuko pasivyti :)) CCR netgi trumpam buvo grečiausias gaminamas automobilis, aplenkęs McLaren F1 po 8 metų, tačiau buvo perimtas Bugatti Veyron taip greitai, kad dauguma taip ir nesužinojo šio fakto. Po Trevita modelio, Koenigsegg pristatė Agera. Šis modelis pagamintas iš neįtikętinai naujų ir pažangių detalių.
Pradžioje buvo planuojama, kad Agera varys toks pat variklis, kaip ir Trevita, tačiau vėliau jis buvo pakeistas, į naujai pagamintą 5,0l V8 twin-turbo, kuris išpaudžia 940ag Agera ir 1100ag AgeraR modelyje. Išvaizda autombilis labai nepasikeitė nuo CC serijos tačiau visgi turi visiškai naują dizainą, ir tikrai yra vienas patrauklesnių automobilių, kurie šiuo metu gaminami. :) Turbūt taip pat verta paminėti, kad Agera laimėjo Top Gear 2010 Hyper Car of the Year apdovanojimą, nugalėjusi Bugatti Veyron. Ir visa tai iš poros lėktuvų angarų kažkur Švedijoje.