Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Praėjusį savaitgalį pasibaigė pirmasis pasaulio ralio čempionato etapas Monte Karle, kurį laimėjo auksinis "WRC" berniukas S.Loebas. Visgi naujasis sezonas prasidėjo įvairiomis nuotaikomis, nes per pastaruosius dešimt metų pasaulio ralio čempionatą paliko septynios gamyklinės komandos.
„Ford"
Ilgametė "WRC" čempionato dalyvė prieš keletą savaičių paskelbė, jog traukiasi iš pasaulio ralio čempionato, daugeliui tai buvo smūgis į paširdžius. Pagrindinė priežastis, kodėl „Ford“ traukiasi iš čempionato yra ekonominė krizė ir nuolatinis „Citroen“ dominavimas čempionate. Tiesa, „Ford“ automobilius ruošusi "M-Sport" komanda kitais metais gali pasirodyti su kitų rėmėjų užnugariu.
Tačiau pažiūrėkime atidžiau į „Ford“ ekipos istoriją "WRC" čempionate. Per daugiau nei 15 metų bendradarbiavimo su "M-Sport" komanda, „Ford“ konstruktorių taurę laimėjo tik du kartus - 2006 ir 2007 metais. Po to prasidėjo „Citroen“ dominavimo laikotarpis, kuris yra nenutrauktas iki šiol. Per pastaruosius penkerius metus Ford ekipos pilotai nesurado jokių efektyvių priešnuodžių „Citroen“ komandai. Jeigu „Citroen“ komandos pilotai nebūtų padarę klaidų, o bolidas nebūtų išėjęs iš rikiuotės dėl incidentų greičio ruožuose, vargu ar būtume išvydę bent vieną „Ford“ pilotų pergalę.
Nors „Ford“ pasitraukia iš "WRC", tačiau oficiali gamyklinė komanda ir toliau dalyvaus "Nascar" čempionate, Jungtinėse Amerikos Valstijose. "M-Sport" komandos vadovas Markas Wilsonas teigia, jog buvo žvalgomasi į "WTCC" žiedines lenktynes ir pirmieji žingsniai jau žengti, tačiau jau gerus metus „Ford“ neduoda jokių teigiamų pospyrių šiai programai: „Būtų keista, jeigu išgirstume „Ford“ norą dalyvauti "WTCC" čempionate. Kodėl? Nes nuolatinis kompanijos konkurentas „Citroen“, būtent nuo 2014 metų žengia į žiedinių lenktynių čempionatą.“
„MINI"
Viena tituluočiausių markių pasaulio ralio čempionate. Jeigu nesidomite "WRC" čempionato istorija, klasikinis MINI parodė, jog beprotiškos galios po kapotu nereikia, užtenka vairuotojo ir šturmano meistriškumo ir puikai sureguliuoto bolido. Todėl, kai MINI paskelbė, jog grįžta į pasaulio ralio čempionatą, fanai galėjo tikėtis tik dar vieno nuostabaus dalykokad į "WRC" sugrįš ir „Lancia“. Nors komanda ir startavo stebėtinai gerai, tačiau vos pokeletos etapų gamintojas paskelbė, jog atsisako toliau dalyvauti pasaulio ralio čempionate.
MINI teigia, jog kompanija „Pro Drive“, kūrusi lenktyninį "Countryman" bolidą, nepateisino lūkesčių, todėl buvo nuspręsta pasitraukti iš čempionato. Tiesa, yra ir kita versija, kurioje dominuoja BMW finansų skyriaus žmonės.
Neoficialūs šaltiniai teigia, kad vokiečiai nenorėjo turėti bendrų reikalų su organizacija, kurioje dirba nusikalstamo pasaulio žmonės. BMW turėjo omenyje Vladimirą Antonovą, kuris tuo metu buvo vienas iš "WRC" čempionato rėmėjų. O ir grįžtant į nacionalinę "DTM" žiedinių lenktynių seriją buvo puiki proga nutraukti MINI "WRC" programą.
Nors MINI ir turi ilgametę istoriją "WRC" čempionate, ateityje greičiausiai nesulauksime nieko optimistiško, nes tai buvo vienintelis rimtas proveržis kompanijai dar kartą sudalyvauti "WRC" varžybose.
„Subaru"
Rodos, pergalių troškimas yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl oficiali gamintojo komanda pasitraukia iš varžybų. „Subaru“ iš "WRC" čempionato pasitraukė po trejų metų pergalių alkio. Paskutines varžybas, kurias laimėjo Subaru buvo dar 2005 metais, D.Britanijoje. Automobilį pilotavo garsus estų pilotas Marko Martinas. Iš tiesų, sumažėjusių pergalių skaičius turėtų būti adresuojamas automobilių gamintojui, ne komandai, kuri nesugebėjo evoliucionuoti kaip „Citroen“ ar „Ford“ ekipos. Kaip žinote patys, stovint vietoje nieko nepasieksi, taip atsitiko ir su Subaru.
Kompanija, kuri daugelį metų ruošė „Subaru“ bolidus "ProDrive" teigia, jog „Subaru“ per dažnai ir ne laiku sukurdavo naujus "Impreza" automobilius. Kai buvo pašalinamos automobilio ligos, Subaru vėl pristatydavo naują "Impreza" modelį, ir darbai prasidėdavo vėl iš naujo.
Nors oficiali gamyklinė komanda neegzistuoja, tačiau iki šiol daugelis privačių ralio komandų naudoja įvairiausių klasių "Impreza" automobilius. Užtektų pažiūrėti į Lietuvos ralio čempionato automobilių parką.
„Suzuki"
Niekas, atrodo, nepasiilgo šio automobilio gamintojo "WRC" čempionate ir greičiausiai ne veltui. Japonijoje įsikūrusi automobilių kompanija "WRC" čempionate dalyvavo su mažuoju "SX4" vienerius metus. Bolidas pasirodė 2007 metų sezono pabaigoje.
„Suzuki“, nors ir nesitikėjo, tačiau išvažiavus į greičio ruožus, bolidas buvo labai lėtas ir labai nepatikimas. „Suzuki“, supratusi, jog neverta gaišti laiko ir investuoti pinigų į "SX4" bolidą, nusprendė pasitraukti iš pasaulio ralio čempionato. Tiesa, gamintojas spaudos pranešimuose teigė, kadpasitraukia dėl ekonominės krizės, o ne dėl prasto bolido. Visgi „Suzuki“ yra teigusi, jog galvoja sugrįžti į pasaulio ralio čempionatą po taisyklių pakeitimų.
Galbūt po dvejų metų sulauksime naujos „Suzuki“ gamyklinės komandos?
„Mitsubishi"
Trijų deimantų markė yra viena sėkmingiausių ekipų "WRC" čempionate, panašų statusą dabar turi tik „Citroen“ komanda. Tommi Makinenas prie „
Mitsubishi“ "EVO" vairo sugebėjo laimėti keturis pilotų titulus ir vieną konstruktorių taurę.
Tačiau po pakilimo atsiranda ir nuopuolis. Mitsubishi iš čempionato pasitraukė dėl tos pačios priežasties, kaip ir daugelis - pergalių stygiaus, o tiksliau S.Loebo dominavimo. Metams bėgant vis mažiau ir mažiau Mitsubishi bolidų išriedėdavo į greičio ruožus, ko pasėkoje dingo apskritai. Mitsubishi yra patvirtinusi, jog planavo vėl grįžti į pasaulio ralio čempionatą, tačiau dėl naujos kompanijos vadovų politikos greičiausiai to neišvysime.
„Mitsubishi“ buvo viena iš tų kompanijų, kurios pamišusios dėl automobilių sporto. „Mitsubishi“ automobiliai dominavo Dakaro raliuose nuo 2004 iki 2007 metų be jokios konkurencijos. Tas pats buvo ir pasaulio ralio čempionate. Mūsų žiniomis, "Ralliart" kompanija buvo sukūrusi naują "WRC" bolidą dar 2010 metais, tačiau po fiasko Dakaro reiduose, "Mitsubishi" nusprendė uždaryti šią instituciją ir apsiriboti tik civiliams sukurtoms "EVO" modifikacijomis.
„Škoda"
Nors daugelis mėgsta skanduoti - "Ir į darbą ir į sodą nuvažiuosi tik su „
Škoda", šis automobilių gamintojas kadaise draskė stipriųjų komandų nugaras, ypač su amžiną atilsį Colin Mcraeprie vairo.
„Škoda“ pasaulinėje ralio scenoje debiutavo su "Octavia" bolidu, kuri buvo per sunki ir per lėta, jog galėtų deramai konkuruoti su kitais. 2003 metais „Škoda“ nusprendė pakeisti bolidą, tad trasose pasirodė "Fabia WRC", kurią pilotuoja ir mūsų šalies daugkartinis čempionas S.Girdauskas.
Potencialas buvo pakankamai geras, bet čekų inžinieriai nesugebėjo išvystyti bolido iki pat galo. Geriausios ir įspūdingiausios „Škoda“ lenktynės buvo 2005 metais, Australijos etape, kuriame Colinas Mcrae užėmė trečią poziciją, tačiau techniniai nesklandumai sutrukdė jam baigti ralį, o nusivylusi „Škoda“ vadovybė nutraukė programą.
Šiuo metu „Škoda“ sėkmingai dalyvauja "Super 2000" klasėje.
„Peugeot"
Dar viena ypač sėkminga komanda. Tiesa, daugelis šią ekipą prisimena iš B grupės laikų, kai greičio ruožuose ugnimi spjaudėsi "205" modelis. Tačiau 1999 metais „
Peugeot“ sukūrė vieną geriausių ir gražiausių ralio bolidų istorijoje. Mažas, lengvas, patikimas su Marcusu Gronholmu prie vairo laimėjo dvi pilotų taures ir tris konstruktorių taures.
Vėliau, „Peugeot 206" pakeitė "307", kuris nebuvo toks sėkmingas. Nors komandos pagrindinis pilotas Marcusas Gronholmas spaudė inžinierius, tačiau į "WRC" atėjus „Citroen“, konkurencija tarp šių dviejų komandų tikrąja ta žodžio prasme gadino santykius. Peugeot nusprendė nutraukti "WRC" programą, o „Citroen“ buvo palikta dominuoti čempionate.
„Peugeot“ iš sudėtingų ralio ruožų iškeliavo į ištvermės varžybas Le Mane, kuriame norėjo mesti iššūkį „Audi“. "908" prototipas parodė, jog prancūziškas technika nėra prastesnė už vokišką. „Peugeot“ buvo vienintelis konkurentas „Audi“. Šios dvi komandos dėl pirmosios vietos pešėsi kaip maži vaikai smėlio aikštelėje. Visgi dėl finansinių sunkumų „Peugeot“ šiais metais uždarė ir "Lemans" programą.
Nors „Peugeot“ oficialiai nedalyvauja ralio programoje, tačiau siūlo įsigyti "Super 2000" klasei sukurtą „Peugeot"207" ir "208".
„Hyundai„
Nežinome, kas tai lėmė, tačiau net ir toks gamintojas, kaip
Hyundai dalyvavo pasaulinėje ralio scenoje. 1999 metais Hyundai pristatė pirmąjį savo "WRC" klasės bolidą. Ambicijos buvo labai didelės, o požiūris į programą turbūt buvo vienas rimčiausių tarp visų "WRC" ekipų. Visgi rezultatai buvo ne tokie džiuginantys. Tris su puse sezono "Accent" bolidai nesugebėdavo priartėti prie konkurentų ir reguliariai iškovotų taškų.
Nors per penkerius metus Hyundai sukūrė tris "Accent" specifikacijas, visgi "Accent" ir išliko "Accent".
Visai neseniai Hyundai paskelbė, jog grįžta į pasaulio ralio čempionatą su mažuoju "i20" bolidu. Naująją komandą greičiausiai išvysime keliuose etapuose 2013 metais, o pilnu pajėgumu komanda startuos 2014 metų sezone
Praėjusį savaitgalį pasibaigė pirmasis pasaulio ralio čempionato etapas Monte Karle, kurį laimėjo auksinis "WRC" berniukas S.Loebas. Visgi naujasis sezonas prasidėjo įvairiomis nuotaikomis, nes per pastaruosius dešimt metų pasaulio ralio čempionatą paliko septynios gamyklinės komandos.
„Ford"
Ilgametė "WRC" čempionato dalyvė prieš keletą savaičių paskelbė, jog traukiasi iš pasaulio ralio čempionato, daugeliui tai buvo smūgis į paširdžius. Pagrindinė priežastis, kodėl „Ford“ traukiasi iš čempionato yra ekonominė krizė ir nuolatinis „Citroen“ dominavimas čempionate. Tiesa, „Ford“ automobilius ruošusi "M-Sport" komanda kitais metais gali pasirodyti su kitų rėmėjų užnugariu.
Tačiau pažiūrėkime atidžiau į „Ford“ ekipos istoriją "WRC" čempionate. Per daugiau nei 15 metų bendradarbiavimo su "M-Sport" komanda, „Ford“ konstruktorių taurę laimėjo tik du kartus - 2006 ir 2007 metais. Po to prasidėjo „Citroen“ dominavimo laikotarpis, kuris yra nenutrauktas iki šiol. Per pastaruosius penkerius metus Ford ekipos pilotai nesurado jokių efektyvių priešnuodžių „Citroen“ komandai. Jeigu „Citroen“ komandos pilotai nebūtų padarę klaidų, o bolidas nebūtų išėjęs iš rikiuotės dėl incidentų greičio ruožuose, vargu ar būtume išvydę bent vieną „Ford“ pilotų pergalę.
Nors „Ford“ pasitraukia iš "WRC", tačiau oficiali gamyklinė komanda ir toliau dalyvaus "Nascar" čempionate, Jungtinėse Amerikos Valstijose. "M-Sport" komandos vadovas Markas Wilsonas teigia, jog buvo žvalgomasi į "WTCC" žiedines lenktynes ir pirmieji žingsniai jau žengti, tačiau jau gerus metus „Ford“ neduoda jokių teigiamų pospyrių šiai programai: „Būtų keista, jeigu išgirstume „Ford“ norą dalyvauti "WTCC" čempionate. Kodėl? Nes nuolatinis kompanijos konkurentas „Citroen“, būtent nuo 2014 metų žengia į žiedinių lenktynių čempionatą.“
„MINI"
Viena tituluočiausių markių pasaulio ralio čempionate. Jeigu nesidomite "WRC" čempionato istorija, klasikinis MINI parodė, jog beprotiškos galios po kapotu nereikia, užtenka vairuotojo ir šturmano meistriškumo ir puikai sureguliuoto bolido. Todėl, kai MINI paskelbė, jog grįžta į pasaulio ralio čempionatą, fanai galėjo tikėtis tik dar vieno nuostabaus dalykokad į "WRC" sugrįš ir „Lancia“. Nors komanda ir startavo stebėtinai gerai, tačiau vos pokeletos etapų gamintojas paskelbė, jog atsisako toliau dalyvauti pasaulio ralio čempionate.
MINI teigia, jog kompanija „Pro Drive“, kūrusi lenktyninį "Countryman" bolidą, nepateisino lūkesčių, todėl buvo nuspręsta pasitraukti iš čempionato. Tiesa, yra ir kita versija, kurioje dominuoja BMW finansų skyriaus žmonės.
Neoficialūs šaltiniai teigia, kad vokiečiai nenorėjo turėti bendrų reikalų su organizacija, kurioje dirba nusikalstamo pasaulio žmonės. BMW turėjo omenyje Vladimirą Antonovą, kuris tuo metu buvo vienas iš "WRC" čempionato rėmėjų. O ir grįžtant į nacionalinę "DTM" žiedinių lenktynių seriją buvo puiki proga nutraukti MINI "WRC" programą.
Nors MINI ir turi ilgametę istoriją "WRC" čempionate, ateityje greičiausiai nesulauksime nieko optimistiško, nes tai buvo vienintelis rimtas proveržis kompanijai dar kartą sudalyvauti "WRC" varžybose.
„Subaru"
Rodos, pergalių troškimas yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl oficiali gamintojo komanda pasitraukia iš varžybų. „Subaru“ iš "WRC" čempionato pasitraukė po trejų metų pergalių alkio. Paskutines varžybas, kurias laimėjo Subaru buvo dar 2005 metais, D.Britanijoje. Automobilį pilotavo garsus estų pilotas Marko Martinas. Iš tiesų, sumažėjusių pergalių skaičius turėtų būti adresuojamas automobilių gamintojui, ne komandai, kuri nesugebėjo evoliucionuoti kaip „Citroen“ ar „Ford“ ekipos. Kaip žinote patys, stovint vietoje nieko nepasieksi, taip atsitiko ir su Subaru.
Kompanija, kuri daugelį metų ruošė „Subaru“ bolidus "ProDrive" teigia, jog „Subaru“ per dažnai ir ne laiku sukurdavo naujus "Impreza" automobilius. Kai buvo pašalinamos automobilio ligos, Subaru vėl pristatydavo naują "Impreza" modelį, ir darbai prasidėdavo vėl iš naujo.
Nors oficiali gamyklinė komanda neegzistuoja, tačiau iki šiol daugelis privačių ralio komandų naudoja įvairiausių klasių "Impreza" automobilius. Užtektų pažiūrėti į Lietuvos ralio čempionato automobilių parką.
„Suzuki"
Niekas, atrodo, nepasiilgo šio automobilio gamintojo "WRC" čempionate ir greičiausiai ne veltui. Japonijoje įsikūrusi automobilių kompanija "WRC" čempionate dalyvavo su mažuoju "SX4" vienerius metus. Bolidas pasirodė 2007 metų sezono pabaigoje.
„Suzuki“, nors ir nesitikėjo, tačiau išvažiavus į greičio ruožus, bolidas buvo labai lėtas ir labai nepatikimas. „Suzuki“, supratusi, jog neverta gaišti laiko ir investuoti pinigų į "SX4" bolidą, nusprendė pasitraukti iš pasaulio ralio čempionato. Tiesa, gamintojas spaudos pranešimuose teigė, kadpasitraukia dėl ekonominės krizės, o ne dėl prasto bolido. Visgi „Suzuki“ yra teigusi, jog galvoja sugrįžti į pasaulio ralio čempionatą po taisyklių pakeitimų.
Galbūt po dvejų metų sulauksime naujos „Suzuki“ gamyklinės komandos?
„Mitsubishi"
Trijų deimantų markė yra viena sėkmingiausių ekipų "WRC" čempionate, panašų statusą dabar turi tik „Citroen“ komanda. Tommi Makinenas prie „
Mitsubishi“ "EVO" vairo sugebėjo laimėti keturis pilotų titulus ir vieną konstruktorių taurę.
Tačiau po pakilimo atsiranda ir nuopuolis. Mitsubishi iš čempionato pasitraukė dėl tos pačios priežasties, kaip ir daugelis - pergalių stygiaus, o tiksliau S.Loebo dominavimo. Metams bėgant vis mažiau ir mažiau Mitsubishi bolidų išriedėdavo į greičio ruožus, ko pasėkoje dingo apskritai. Mitsubishi yra patvirtinusi, jog planavo vėl grįžti į pasaulio ralio čempionatą, tačiau dėl naujos kompanijos vadovų politikos greičiausiai to neišvysime.
„Mitsubishi“ buvo viena iš tų kompanijų, kurios pamišusios dėl automobilių sporto. „Mitsubishi“ automobiliai dominavo Dakaro raliuose nuo 2004 iki 2007 metų be jokios konkurencijos. Tas pats buvo ir pasaulio ralio čempionate. Mūsų žiniomis, "Ralliart" kompanija buvo sukūrusi naują "WRC" bolidą dar 2010 metais, tačiau po fiasko Dakaro reiduose, "Mitsubishi" nusprendė uždaryti šią instituciją ir apsiriboti tik civiliams sukurtoms "EVO" modifikacijomis.
„Škoda"
Nors daugelis mėgsta skanduoti - "Ir į darbą ir į sodą nuvažiuosi tik su „
Škoda", šis automobilių gamintojas kadaise draskė stipriųjų komandų nugaras, ypač su amžiną atilsį Colin Mcraeprie vairo.
„Škoda“ pasaulinėje ralio scenoje debiutavo su "Octavia" bolidu, kuri buvo per sunki ir per lėta, jog galėtų deramai konkuruoti su kitais. 2003 metais „Škoda“ nusprendė pakeisti bolidą, tad trasose pasirodė "Fabia WRC", kurią pilotuoja ir mūsų šalies daugkartinis čempionas S.Girdauskas.
Potencialas buvo pakankamai geras, bet čekų inžinieriai nesugebėjo išvystyti bolido iki pat galo. Geriausios ir įspūdingiausios „Škoda“ lenktynės buvo 2005 metais, Australijos etape, kuriame Colinas Mcrae užėmė trečią poziciją, tačiau techniniai nesklandumai sutrukdė jam baigti ralį, o nusivylusi „Škoda“ vadovybė nutraukė programą.
Šiuo metu „Škoda“ sėkmingai dalyvauja "Super 2000" klasėje.
„Peugeot"
Dar viena ypač sėkminga komanda. Tiesa, daugelis šią ekipą prisimena iš B grupės laikų, kai greičio ruožuose ugnimi spjaudėsi "205" modelis. Tačiau 1999 metais „
Peugeot“ sukūrė vieną geriausių ir gražiausių ralio bolidų istorijoje. Mažas, lengvas, patikimas su Marcusu Gronholmu prie vairo laimėjo dvi pilotų taures ir tris konstruktorių taures.
Vėliau, „Peugeot 206" pakeitė "307", kuris nebuvo toks sėkmingas. Nors komandos pagrindinis pilotas Marcusas Gronholmas spaudė inžinierius, tačiau į "WRC" atėjus „Citroen“, konkurencija tarp šių dviejų komandų tikrąja ta žodžio prasme gadino santykius. Peugeot nusprendė nutraukti "WRC" programą, o „Citroen“ buvo palikta dominuoti čempionate.
„Peugeot“ iš sudėtingų ralio ruožų iškeliavo į ištvermės varžybas Le Mane, kuriame norėjo mesti iššūkį „Audi“. "908" prototipas parodė, jog prancūziškas technika nėra prastesnė už vokišką. „Peugeot“ buvo vienintelis konkurentas „Audi“. Šios dvi komandos dėl pirmosios vietos pešėsi kaip maži vaikai smėlio aikštelėje. Visgi dėl finansinių sunkumų „Peugeot“ šiais metais uždarė ir "Lemans" programą.
Nors „Peugeot“ oficialiai nedalyvauja ralio programoje, tačiau siūlo įsigyti "Super 2000" klasei sukurtą „Peugeot"207" ir "208".
„Hyundai„
Nežinome, kas tai lėmė, tačiau net ir toks gamintojas, kaip
Hyundai dalyvavo pasaulinėje ralio scenoje. 1999 metais Hyundai pristatė pirmąjį savo "WRC" klasės bolidą. Ambicijos buvo labai didelės, o požiūris į programą turbūt buvo vienas rimčiausių tarp visų "WRC" ekipų. Visgi rezultatai buvo ne tokie džiuginantys. Tris su puse sezono "Accent" bolidai nesugebėdavo priartėti prie konkurentų ir reguliariai iškovotų taškų.
Nors per penkerius metus Hyundai sukūrė tris "Accent" specifikacijas, visgi "Accent" ir išliko "Accent".
Visai neseniai Hyundai paskelbė, jog grįžta į pasaulio ralio čempionatą su mažuoju "i20" bolidu. Naująją komandą greičiausiai išvysime keliuose etapuose 2013 metais, o pilnu pajėgumu komanda startuos 2014 metų sezone