• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vakar prasidėjo garsiausias pasaulyje ralio maratonas Dakaras. Tai tikra ištvermės mokykla kiekvienam vyrui, tačiau šiandien norime pakalbėti ne apie pirmą ralio etapą, tačiau apie jo šaknis iš istoriją. Kaip vieno žmogaus mintis virto ištisu reiškiniu?
Pirmą kartą apie ralį, kuris turėtų tęstis nuo Prancūzijos sostinės Paryžiaus iki beveik Afrikos viduryje esančio Dakaro, 1977 metais prakalbo prancūzas Thierry Sabine. Tai metais dalyvaudamas ralyje "Abižanas-Nica" Thierry su savo motociklu pasiklydo Libijos dykumoje. Gal būt specialiai, gal būt atsitiktinai jį surado vietiniai klajokliai. Thierry buvo visiškai išsekęs. Po savo nuotykių lenktynininkas grįžo į Prancūziją. Jis panoro savo patirtų nuotykių dvasią perteikti kitiems žmonėms. Taip 1978 metų gruodžio 26 dieną startavo pirmasis ralis "Paryžius-Dakaras".
Žinoma lenktynes organizavo ir sudėtingą maršrutą iš Europos į Afriką sudarė pats Thierry Sabine. Lenktynių startas buvo Prancūzijos sostinėje, Paryžiuje. Lenktynių finišas buvo nukeltas į prancūzų general-gubernatoriaus rezidenciją Dakare, Afrikoje.
Pirmame ralyje startavo 80 motociklininkai, 90 automobilių ir 12 sunkvežimių ekipažų. Viso dalyvavo 182 dalyviai. Pirmųjų lenktynių ilgis siekė 8500 kilometrus. 3200 kilometrai sudarė greičio ruožus. Įdomu tai, kad oficialiai buvo tik 8 greičio ruožai. Iš visų dalyvių iki Dakaro atvažiavo tik 74 ekipažai.
Taip prasidėjo Dakaro ralio manija, kuri tęsiasi iki šių dienų. Likimo ironija, tačiau 1986 metų sausio 14 dieną ralio įkūrėjas Thierry Sabine žuvo savo paties sugalvotame renginyje. Nuotraukoje žemiau užfiksuotas Thierry Sabine likus 10 dienų iki lemtingos avarijos. Įdomu tai, kad jis stovi šalia sovietinės Nivos.


Vėliau lenktynių maršrutas buvo nuolat keičiamas. 1988 metai buvo aukso amžius šiam renginiui. Jame dalyvavo 603 lenktynių ekipažai. Šis gausumo reordas buvo pagerintas tik 2005 metais. Klasikinis ralio maršrutas buvo sudarytas taip, kad dalyviai startavę Paryžiuje jau antrą dieną keldavosi į Afriką, važiuodavo per Alžyrą iki finišo Dakare. Tačiau nuo 1989 metų dėl politinių sumetimų Alžyrą teko aplenkti ir maršrutas nusidriekė per Libiją ir Tunisą. O štai kaip keitėsi ralio maršrutas per visą istoriją:
* 1979–1980: Paris–Dakar
* 1981–1988: Paris–Algiers–Dakar
* 1989: Paris–Tunis–Dakar
* 1990–1991: Paris–Tripoli–Dakar
* 1992: Paris–Cape Town
* 1993: Paris–Dakar
* 1994: Paris–Dakar–Paris
* 1995–1996: Granada–Dakar
* 1997: Dakar–Agadez–Dakar
* 1998: Paris–Granada–Dakar
* 1999: Granada–Dakar
* 2000: Dakar–Cairo
* 2001: Paris–Dakar
* 2002: Arras–Madrid–Dakar
* 2003: Marseille–Sharm el-Sheikh
* 2004: Clermont-Ferrand–Dakar
* 2005: Barcelona–Dakar
* 2006–2007: Lisbon–Dakar
* 2008: Buenos Aires– Santiago de Chile–Buenos Aires
* 2009: Buenos Aires–Valparaíso–Buenos Aires
* 2010: Buenos Aires-Antofagasta-Buenos Aires
* 2011: Buenos Aires-Arica-Buenos Aires


Šiek tiek neįprastas buvo 2000 metų maršrutas. Lenktynių startas buvo duotas Dakare, o finišas buvo Egipto sostinėje Kaire. Maršrutas driekėsi iš vakarų į Afrikos rytus. O čia kaip žinia nėra pačios saugiausios vietos juodajame žemyne. Lenktynininkams atvykus į Nigerį pasklido gandai, kad prieš juos ruošiame teroro aktas. Organizatoriams teko padaryti neplanuotą 5 dienų pertrauką. Tačiau to nepakako, ir organizatoriai nusprendė nerizikuoti lenktynininkų gyvybėmis. Visi lenktynininkai Kairą pasiekė ne savo jėgomis, bet didžiulio lėktuvo AN 124 pagalba. Simbolinis lenktynių finišas buvo organizuotas prie Egipto piramidžių.


Tačiau nuotykių troškimas skatina lenktynininkus rizikuoti. Todėl čia renkasi net pasaulio įžymybės. Dakaro ralyje važiavo roko žvaigždė Johnny Hallyday, tris kartus pasaulio slidinėjimo čempionas Luc Alphand, vienas geriausių WRC lenktynininkų, neseniai tragiškai žuvęs Colin Steele McRae ir žinoma nemažiau garsus Carlos Sainz.
Vis didėjant rizikai Afrikoje nuo 2008 metų ralis persikėlė į Pietų Ameriką. Jis startuoja Argentinos sostinėje Buenos Aires. Iš senojo "Paryžius-Dakaras" ralio liko tik Dakaro prekinis ženklas, tačiau nuotykių dvasia dabar kiekvienų metų sandaroje visus kviečia į Pietų Ameriką.


Ko gero Dakaro ralio žavesys yra tame, kad tai teoriškai lenktynės prieinamos kiekvienam nuotykių ieškotojui. Žinoma pirmais smuikais groja gamyklinės arba didelius biudžetus turinčios privačios komandos, tačiau paskui juos driekęsi ilga mėgėjų eilė, kurių tikslas tiesiog įrodyti sau, kad jie gali tai padaryti.
Per ilgus ralio metus jose dalyvavo daug automobilių prekinių ženklų. Čia važiavo ir Porsche ir Rolls-Royce. Ilgus metus dominavo Citroen gamyklinė komanda. Vėliau tarp jų ir Mitsubishi vyko itin nuožmi kova. Kelis pastaruosius metus metus iš eilės dominavo Volkswagen automobiliai. Netikėtais jiems pasitraukus iš lenktynių šiais metais lyderiais laikomi privačios MINI komandos lenktynininkai. Jie startuoja net su 5 mašinomis ir tikisi bųti lenktynių nugalėtojais.
Šiais metais lenktynėse nedalyvauja ne tik jo simboliu tapęs Carlos Sainz, bet ir vietą jaunesniems pilotams užleidę legendiniai Kamazų pilotai Firdaus Kabirov ir Vladimir Chagin. Taigi bus įdomu stebėti kaip seksis šiek tiek naujais vardais pasipuošusiam šių metų Dakaro raliui.




















Tie, kad nori daugiau sužinoti apie ralio istoriją siūlome pažiūrėti šį filmą.

Vakar prasidėjo garsiausias pasaulyje ralio maratonas Dakaras. Tai tikra ištvermės mokykla kiekvienam vyrui, tačiau šiandien norime pakalbėti ne apie pirmą ralio etapą, tačiau apie jo šaknis iš istoriją. Kaip vieno žmogaus mintis virto ištisu reiškiniu?
Pirmą kartą apie ralį, kuris turėtų tęstis nuo Prancūzijos sostinės Paryžiaus iki beveik Afrikos viduryje esančio Dakaro, 1977 metais prakalbo prancūzas Thierry Sabine. Tai metais dalyvaudamas ralyje "Abižanas-Nica" Thierry su savo motociklu pasiklydo Libijos dykumoje. Gal būt specialiai, gal būt atsitiktinai jį surado vietiniai klajokliai. Thierry buvo visiškai išsekęs. Po savo nuotykių lenktynininkas grįžo į Prancūziją. Jis panoro savo patirtų nuotykių dvasią perteikti kitiems žmonėms. Taip 1978 metų gruodžio 26 dieną startavo pirmasis ralis "Paryžius-Dakaras".
Žinoma lenktynes organizavo ir sudėtingą maršrutą iš Europos į Afriką sudarė pats Thierry Sabine. Lenktynių startas buvo Prancūzijos sostinėje, Paryžiuje. Lenktynių finišas buvo nukeltas į prancūzų general-gubernatoriaus rezidenciją Dakare, Afrikoje.
Pirmame ralyje startavo 80 motociklininkai, 90 automobilių ir 12 sunkvežimių ekipažų. Viso dalyvavo 182 dalyviai. Pirmųjų lenktynių ilgis siekė 8500 kilometrus. 3200 kilometrai sudarė greičio ruožus. Įdomu tai, kad oficialiai buvo tik 8 greičio ruožai. Iš visų dalyvių iki Dakaro atvažiavo tik 74 ekipažai.
Taip prasidėjo Dakaro ralio manija, kuri tęsiasi iki šių dienų. Likimo ironija, tačiau 1986 metų sausio 14 dieną ralio įkūrėjas Thierry Sabine žuvo savo paties sugalvotame renginyje. Nuotraukoje žemiau užfiksuotas Thierry Sabine likus 10 dienų iki lemtingos avarijos. Įdomu tai, kad jis stovi šalia sovietinės Nivos.


Vėliau lenktynių maršrutas buvo nuolat keičiamas. 1988 metai buvo aukso amžius šiam renginiui. Jame dalyvavo 603 lenktynių ekipažai. Šis gausumo reordas buvo pagerintas tik 2005 metais. Klasikinis ralio maršrutas buvo sudarytas taip, kad dalyviai startavę Paryžiuje jau antrą dieną keldavosi į Afriką, važiuodavo per Alžyrą iki finišo Dakare. Tačiau nuo 1989 metų dėl politinių sumetimų Alžyrą teko aplenkti ir maršrutas nusidriekė per Libiją ir Tunisą. O štai kaip keitėsi ralio maršrutas per visą istoriją:
* 1979–1980: Paris–Dakar
* 1981–1988: Paris–Algiers–Dakar
* 1989: Paris–Tunis–Dakar
* 1990–1991: Paris–Tripoli–Dakar
* 1992: Paris–Cape Town
* 1993: Paris–Dakar
* 1994: Paris–Dakar–Paris
* 1995–1996: Granada–Dakar
* 1997: Dakar–Agadez–Dakar
* 1998: Paris–Granada–Dakar
* 1999: Granada–Dakar
* 2000: Dakar–Cairo
* 2001: Paris–Dakar
* 2002: Arras–Madrid–Dakar
* 2003: Marseille–Sharm el-Sheikh
* 2004: Clermont-Ferrand–Dakar
* 2005: Barcelona–Dakar
* 2006–2007: Lisbon–Dakar
* 2008: Buenos Aires– Santiago de Chile–Buenos Aires
* 2009: Buenos Aires–Valparaíso–Buenos Aires
* 2010: Buenos Aires-Antofagasta-Buenos Aires
* 2011: Buenos Aires-Arica-Buenos Aires


Šiek tiek neįprastas buvo 2000 metų maršrutas. Lenktynių startas buvo duotas Dakare, o finišas buvo Egipto sostinėje Kaire. Maršrutas driekėsi iš vakarų į Afrikos rytus. O čia kaip žinia nėra pačios saugiausios vietos juodajame žemyne. Lenktynininkams atvykus į Nigerį pasklido gandai, kad prieš juos ruošiame teroro aktas. Organizatoriams teko padaryti neplanuotą 5 dienų pertrauką. Tačiau to nepakako, ir organizatoriai nusprendė nerizikuoti lenktynininkų gyvybėmis. Visi lenktynininkai Kairą pasiekė ne savo jėgomis, bet didžiulio lėktuvo AN 124 pagalba. Simbolinis lenktynių finišas buvo organizuotas prie Egipto piramidžių.


Tačiau nuotykių troškimas skatina lenktynininkus rizikuoti. Todėl čia renkasi net pasaulio įžymybės. Dakaro ralyje važiavo roko žvaigždė Johnny Hallyday, tris kartus pasaulio slidinėjimo čempionas Luc Alphand, vienas geriausių WRC lenktynininkų, neseniai tragiškai žuvęs Colin Steele McRae ir žinoma nemažiau garsus Carlos Sainz.
Vis didėjant rizikai Afrikoje nuo 2008 metų ralis persikėlė į Pietų Ameriką. Jis startuoja Argentinos sostinėje Buenos Aires. Iš senojo "Paryžius-Dakaras" ralio liko tik Dakaro prekinis ženklas, tačiau nuotykių dvasia dabar kiekvienų metų sandaroje visus kviečia į Pietų Ameriką.


Ko gero Dakaro ralio žavesys yra tame, kad tai teoriškai lenktynės prieinamos kiekvienam nuotykių ieškotojui. Žinoma pirmais smuikais groja gamyklinės arba didelius biudžetus turinčios privačios komandos, tačiau paskui juos driekęsi ilga mėgėjų eilė, kurių tikslas tiesiog įrodyti sau, kad jie gali tai padaryti.
Per ilgus ralio metus jose dalyvavo daug automobilių prekinių ženklų. Čia važiavo ir Porsche ir Rolls-Royce. Ilgus metus dominavo Citroen gamyklinė komanda. Vėliau tarp jų ir Mitsubishi vyko itin nuožmi kova. Kelis pastaruosius metus metus iš eilės dominavo Volkswagen automobiliai. Netikėtais jiems pasitraukus iš lenktynių šiais metais lyderiais laikomi privačios MINI komandos lenktynininkai. Jie startuoja net su 5 mašinomis ir tikisi bųti lenktynių nugalėtojais.
Šiais metais lenktynėse nedalyvauja ne tik jo simboliu tapęs Carlos Sainz, bet ir vietą jaunesniems pilotams užleidę legendiniai Kamazų pilotai Firdaus Kabirov ir Vladimir Chagin. Taigi bus įdomu stebėti kaip seksis šiek tiek naujais vardais pasipuošusiam šių metų Dakaro raliui.




















Tie, kad nori daugiau sužinoti apie ralio istoriją siūlome pažiūrėti šį filmą.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų