• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jeigu „Volkswagen“ galime laikyti vienu populiariausių pasirinkimų naudotų automobilių rinkoje, tai ZF inžinierių sukurta 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė užsitarnavo tokį patį statusą tarp automobilių gamintojų. Ši transmisija montuojama į dešimtis skirtingų modelių, siūlančių platų privalumų spektrą. Tačiau ar tai reiškia, kad ZF 8HP yra patikimumo sinonimas? O galbūt šios transmisijos populiarumo priežastys slypi kitur?

Jeigu „Volkswagen“ galime laikyti vienu populiariausių pasirinkimų naudotų automobilių rinkoje, tai ZF inžinierių sukurta 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė užsitarnavo tokį patį statusą tarp automobilių gamintojų. Ši transmisija montuojama į dešimtis skirtingų modelių, siūlančių platų privalumų spektrą. Tačiau ar tai reiškia, kad ZF 8HP yra patikimumo sinonimas? O galbūt šios transmisijos populiarumo priežastys slypi kitur?

REKLAMA

Retas automobilių gamintojas savomis lėšomis kuria visus pagrindinius transporto priemonės komponentus. Tai ne tik per brangu, bet ir reikalauja itin aukšto technologinio lygio kompetencijų. Todėl daugelis gamintojų ieško patikimų partnerių, galinčių pasiūlyti jų reikalavimus atitinkančius sprendimus.

Kai kurie gamintojai renkasi „Getrag“, „Aisin“ ar „BorgWarner“ transmisijas, tačiau daug didžiųjų automobilių gamintojų savo dėmesį sutelkė į „ZF“.

REKLAMA
REKLAMA

„ZF“ pelnytai vadinama automatinių pavarų dėžių specialiste. Ši kompanija buvo pirmoji, pristačiusi naujus standartus pavarų dėžių technologijose. Pavyzdžiui, „ZF 5HP18“ tapo pirmąja serijiniu būdu gaminta automatine pavarų dėže, turėjusią 5 pavaras. Vėliau, 1999 metais, rinkoje buvo pristatyta šešių pavarų „ZF 6HP“, o 2007 metais kompanija dar kartą tapo inovacijų pradininke, pristatydama 8 laipsnių „ZF 8HP“.

REKLAMA

„ZF 8HP“ pavarų dėžės privalumai

„ZF 8HP“ pavarų dėžė buvo sukurta atsižvelgiant į būsimus pokyčius automobilių rinkoje. Europos Sąjunga ruošėsi įvesti griežtesnius taršos rodiklius, todėl automobilių gamintojai turėjo ieškoti inovatyvių sprendimų, leidžiančių sumažinti degalų sąnaudas ir CO₂ emisijas.

Kadangi pavarų dėžė yra vienas pagrindinių komponentų, turinčių tiesioginę įtaką automobilio efektyvumui, „ZF“ inžinieriai naująją „ZF 8HP“ kūrė ypatingą dėmesį skirdami dviem kriterijams: degalų ekonomijai ir vairavimo komfortui.

REKLAMA
REKLAMA

Vienas reikšmingiausių pokyčių, lyginant su ankstesne karta, buvo padidintas pavarų skaičius – nuo šešių iki aštuonių. Šis sprendimas leido vidutiniškai 14 proc. sumažinti degalų sąnaudas, palyginti su penkių pavarų dėže, ir 12 proc, lyginant su šešių pavarų modeliu.

„ZF“ taip pat akcentavo pavarų perjungimo efektyvumą. Patobulinti dėžės komponentai užtikrino, kad viena pavara būtų perjungiama vos per 0,2 sekundės. Nors tai yra šiek tiek lėtesnis laikas nei dviejų sankabų pavarų dėžių, realiomis vairavimo sąlygomis šis skirtumas nėra reikšmingas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vienas iš „ZF 8HP“ išskirtinumų – galimybė praleisti vieną ar kelias pavaras. Pavyzdžiui, vairuotojas gali greitai pereiti nuo aštuntos pavaros į antrą arba iš antros į ketvirtą, priklausomai nuo situacijos. Šis sprendimas leido pavarų dėžę naudoti dinamiškuose automobiliuose, kurių vairuotojai mėgsta vadeles paimti į savo rankas.

Naudojo skirtingi gamintojai

„ZF 8HP“ pavarų dėžė buvo sukurta siekiant pritaikyti ją įvairioms transporto priemonėms ir jų specifiniams poreikiams. Dėžės valdymo modulis, jeigu galima taip pasakyti, yra itin lankstus, todėl jį galima lengvai modifikuoti – pavyzdžiui, reguliuoti slėgius, kurie daro įtaką pavarų perjungimo laikui. Tačiau bet kokios modifikacijos gali reikšmingai sutrumpinti transmisijos tarnavimo laiką, ypač jei dėžė nėra pritaikyta dideliems sukimo momentams.

REKLAMA

Nuo „ZF 8HP“ pavarų dėžės debiuto 2007 metais, „ZF“ pristatė net keturias šios pavarų dėžės evoliucijas. Antroji pavarų dėžės karta pasirodė 2014 metais, trečioji – 2018 metais, o ketvirtoji – 2021 metais.

Sulig kiekviena pavarų dėžės modelio karta „ZF“ inžinieriai patobulindavo jos konstrukciją, mažindami vidinę trintį ir optimizuojant veikimą. Be to, naujesnės kartos dėžės buvo pritaikytos dirbti su įvairiomis hibridinėmis sistemomis – nuo švelnių hibridų („Mild-Hybrid“ iki iš tinklo įkraunamų hibridų).

REKLAMA

Verta pabrėžti, kad „ZF 8HP“ pavarų dėžės nėra vienodos. Štai, „ZF 8HP 30“ versija yra skirta varikliams, kurių sukimo momentas neviršija 300 Nm ribos, o štai „ZF 8HP 100“ versija gali atlaikyti iki net 1 000 Nm.

Pavyzdžiui, „ZF 8HP“ pavarų dėžę galima rasti „Audi A6“ (C7) kartos modeliuose, turinčiuose galingiausią benzininį arba V6 dyzelinį motorus. „Audi“ šią pavarų dėžę taip pat naudojo hibridiniuose modeliuose, skirtuose JAV rinkai, mat vietos pirkėjams nepatiko grubokai veikianti „S-Tronic“ (dar geriau žinoma kaip „DSG“) pavarų dėžė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„ZF 8HP“ dėžė taip pat buvo naudojama „Alpina“, „Alfa Romeo“, „Aston Martin“, BMW, „Bentley“, „Chrysler“, „Dodge“, „Jaguar“, „Jeep“, „Land Rover“, „Maserati“, „Porsche“, „Rolls-Royce“, „Range Rover“, „Rams“, „Iveco“ ir „Volkswagen“ automobiliuose.

Ar reikia keisti alyvą?

Automobilių gamintojai, naudojantys „ZF“ pavarų dėžę, visuomet teigia, kad alyvos šiame komponente keisti nereikia, tačiau tai – nėra tiesa.

REKLAMA

„ZF“ ne tik rekomenduoja, bet ir primygtinai reikalauja, kad alyva pavarų dėžėje būtų keičiama reguliariai – kas 5 metus arba 60 000 - 80 000 kilometrų. Žinoma, priklausomai nuo naudojimo sąlygų.

Šiandien „ZF“ automatinės pavarų dėžės keitimo komplektas (alyvos filtras, tarpinės, varžtai, pavarų dėžės alyva), priklausomai nuo modelio, gali kainuoti nuo 150 iki 300 eurų.

REKLAMA

„ZF 8HP“ pavarų dėžės problemos

„ZF 8HP“ – tai patikimos automatinės pavarų dėžės, ypač tos, kurios montuojamos automobiliuose su galingais varikliais. Tačiau, kaip ir bet kuris mechaninis komponentas, ši pavarų dėžė nėra visiškai be trūkumų.

Automobiliuose su galingesniais varikliais „ZF 8HP“ pavarų dėžė gali tarnauti iki 500 000 kilometrų, tačiau silpnesniems varikliams pritaikyti modeliai dažnai pradeda kelti problemas jau esant 150 000–200 000 kilometrų ridai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Viena iš pagrindinių problemų susijusi su aliuminio komponentais, naudojamais pavarų dėžės konstrukcijoje. Ankstyvas dėvėjimasis dažniausiai pastebimas sankabos būgne, kur aliumininiai dantukai neatlaiko trinties ir apkrovos.

Retai keičiama alyva iššaukia solenoidų gedimus. Nešvarumų turinti alyva ir aukšta veikimo temperatūra neigiamai veikia solenoidus ir trumpina jų tarnavimo laiką. Jų sandarumą užtikrinančios tarpines yra ypač linkusios pradėti leisti alyvą.

REKLAMA

Nepriklausomai nuo pavarų dėžės priežiūros, galimus jos gedimus išduoda šie simptomai:

  • Juntami trūkčiojimai perjungiant pavaras
  • Neveikiantys pavarų dėžės veikimo režimai
  • Praslydimas perjungiant pavaras. Ypač pavarų dėžei nepasiekus darbinės temperatūros
  • Akivaizdžiai juntamos vibracijos

 

 

 

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų