Ukmergiškiai apsigyveno automobilyje: darbą iškeitė į metų trukmės keliones (tv3.lt fotomontažas)

Atėjus šaltajam metų sezonui, dažnai pradedame svajoti apie šiltus kraštus, kuriuose galėtume mėgautis saule. Vilniuje gyvenantys ukmergiškiai Virginija (26) ir Audrius (32) Šereliai nusprendė – šiemet žiemą praleis ten, kur nėra sniego ir šalčių, o likusį laiką paskirs kelionėms.

Su naujienų portalu tv3.lt pora pasidalino kelionių įspūdžiais iš Ispanijos, papasakojo apie keliavimo ypatumus ir atskleidė netikėtus ateities planus. Nors keliauti mėgsta jau seniai, 2020-ieji buvo kritiniai – pora nusprendė, kad metus laiko keliaus, nes jiems toks gyvenimo būdas itin artimas.

„Šiemet pasiryžome išvykti į metų laiko kelionę. Žmonės pamato, kad kažkas keliauja ir galvoja, kad tai atostogos. Iš tikrųjų, mes neatostogaujame, mūsų gyvenimo būdas – „ant ratų“, – juokiasi Audrius.

Kelionėje – jokių viešbučių

Kelionės tikslu Ispaniją lietuviai pasirinko neatsitiktinai. Pora norėjo šaltuosius žiemos mėnesius praleisti ten, kur kaitina saulė, todėl akys nukrypo į Andalūziją.

„Idėja buvo per žiemą būti ten, kur šilta, nereikia žieminės striukės ir šiltų batų. Ispaniją pasirinkom neatsitiktinai, nes tai – piečiausias Europos taškas ir būtent čia fiksuojamos šilčiausios žiemos. Andalūzijos regionas yra pats šilčiausias, taip ir nutarėm, kad tris žiemos mėnesius iš ten nejudėsim“, – pasakojo A. Šerelis, o Virginija pridūrė, kad niekur kitur Europoje žiemą nebūna taip karšta.

Planuoti kelionę sutuoktiniai pradėjo praėjusių metų gegužę. Tiesa, iškeliauti planuota anksčiau, bet kelionės laiką pakoregavo automobilio parengimas kelionei.

„Anksčiau, kai trumpiau keliaudavome, pajautėme, kad noras keliauti neblėso ir norėjosi keliauti vis ilgiau. Planuoti pradėjom gegužės mėnesį ir jau rugpjūčio viduryje išvažiavom, nors planas buvo išvykti anksčiau, kažkur liepos viduryje. Su automobilio paruošimo darbais užtrukom šiek tiek ilgiau, nei planavom, todėl išvažiavom rugpjūtį“, – kelionės pradžią prisimena vyras.

Po Ispaniją ir kitas Europos šalis Virginija ir Audrius keliauja įsirengę savo minivene. Čia yra viskas, ko reikia patogiam gyvenimui – yra sofa-lova, stalas, dujinė viryklė, kriauklė ir net dušas. Audriaus teigimu, jų automobilis įrengtas panašiai kaip kemperis, bet jame gerokai mažiau vietos. Tačiau savo automobilyje planuoja praleisti daugiau laiko nei keliauti.

„Išsikėlėme sau kaip ir iššūkį – norime visus metus gyventi automobilyje. Visą kelionės laiką nesame nakvoję už automobilio ribų. Dabar planuojam grįžti į Lietuvą birželio viduryje ir vis tiek iki rugpjūčio 17 gyventi automobilyje“, – apie netikėtą sprendimą prasitarė Audrius.

Įspūdžiai visam gyvenimui

Daug planų, ką turėtų pamatyti ir nuveikti šalyje, pora neturėjo – geriausi atradimai yra spontaniški. Tačiau vietų, kurias nori aplankyti, neilgą sąrašą buvo susidarę.

„Daug tikslų, ką aplankyti, nebuvo – galvojom, kad tai yra nuostabi šalis, turėsime daug laiko ir atvykus į vietą aplankysime tai, kas ten įdomiausia. Vienas tikslų buvo įkopti į Ispanijos viršūnę Mulaseną, kuris yra beveik 3,5 kilometrų aukščio. Įveikėm ir porą žemesnių viršukalnių. Labai norėjome aplankyti ir Caminito del Rey kelią, kuris kažkada buvo tituluojamas vienu pavojingiausių kelių pasaulyje“, – planus dėsto Audrius ir priduria, kad pats, kaip muzikantas, labai džiaugėsi apsilankymu Alhambros pilyje Grenadoje.

Kone daugiausiai įspūdžių pora turi iš Caminito del Rey kelio: „Tarpeklis buvo labai įspūdingas, bet jis daugiau įspūdingas iš tolo. Atvykus į tarpeklį, yra bilietas, yra kelias su tvorelėm ir ten pradedi kelionę labai dideliame aukštyje, eini giliais tarpekliais, apačioj teka upė. Eini tais tarpekliais, ten yra padaryti specialūs takai, palei uolienos šlaitą, matai viską, kas apačioje.

Tie, kas turi aukščio baimę, galbūt būtų ir baisoka. Ten duoda šalmus, jeigu kažkoks akmenukas kristų, jokio pavojaus nėra. Jis pritaikytas žmogui, kad galėtų saugiai praeiti, pajausti šiek tiek ekstremalumo, bet jauti saugumą. Kas kažkiek laiko stovi darbuotojai, kurie, atsitikus kažkokiai nelaimei, gali pagelbėti“, – kalbėjo Audrius.

Virginija pridėjo, kad aukštis duoda savo – takas tarp tarpeklių pritvirtintas prie uolienų, apačioje teka upė, o pats kabi kažkur tarp uolienų.

Jau 8 mėnesius kelionėje praleidę sutuoktiniai aplankė didžiąją dalį Ispanijos. Labiausiai stebina šalies grožis ir besikeičianti aplinka, kuri važiuojant vis toliau atrodo dar įstabesnė.

„Ispanijoj aplankėm tikrai labai daug ir ji labai skirtinga. Net to pačio regiono provincijos skiriasi. Viena provincija turi vandenyną, kita – jūrą, tai labai nesulyginamos vietos. Būna dienų, kai važiuoji, atrodo, kad buvo labai gražu, pavažiuoji toliau – viskas dar gražiau ir viskas stebina. Ispanija yra ta šalis, po kurią gali keliauti po visą šalį. Visur bus gražu ir tikrai neatsibos“, – įspūdžiais dalijosi Virginija.

Kelionėje atšvęstas gimtadienis ir vestuvių metinės

Praėjus nedaug laiko po kelionės pradžios, atėjo Virginijos 26-asis gimtadienis. Pora jį nusprendė paminėti kiek kitaip – lipo į vieną iš Pirėnų viršūnių Col du Portalet.

„Viršūnėje tiesiog suvalgėme sausainių, atsigėrėm kavos, o paskui vakare, grįžus į miestelį, kadangi daug jėgų švęsti nebuvo, tiesiog simboliškai atšventėm kavinukėje“, – pasakojo vyras.

Ispanijoje sutuoktiniai atšventė ir medines, 5-ąsias vestuvių metines. Jas paminėti taip pat nusprendė kiek kitaip. Virginija juokaudama sako, kad šią progą nusprendė švęsti su vaizdu į Afriką. Tiesa, pora planavo persikelti į kitą žemyną, tačiau tai sutrukdė vyraujanti situacija.

„Gaila, kad negalėjom nusikelti į Afriką. Kadangi Tarifa yra piečiausias kraštas, iš ten galima dienai ar kelioms nusikelti į žemyną, norėjom aplankyti Maroką tuo pačiu, bet visi tarpžemyniniai keltai iš nei vieno miesto tuo metu nekėlė“, – apie iššūkius kalbėjo Audrius ir pridūrė, kad apmaudžiausia tai, jog nuo Tarifos iki Afrikos tėra vos 10 kilometrų.

Artėja ir Audriaus gimtadienis, kurį pora nusprendė pažymėti savu būdu – užkopti į ugnikalnį.

„Nusprendėm keliauti į Neapolį ir lipsim į Vezuvijaus viršūnę. Pradžiai planavome lipti į Etnos viršukalnę, bet dėl vyraujančios situacijos, kad ten nelabai galima net priartėti, nusprendėm, kad užteks ir Vezuvijaus“, – juokiasi Audrius, kalbėdamas apie artėjantį gimtadienį.

Paklausti, kaip nepavargsta nuo ištiso buvimo drauge, pora juokiasi. Pasak jų, susikalbėti išmoko dar ankstesnėse kelionėse, o susipykus svarbiausia susikoncentruoti į patiriamas emocijas.

„Būna tikrai, kad kažkas nesutampa, tarkim, nuomonės dėl vietų. Kartais man vieta patinka, o Audriui – ne, arba atvirkščiai. Būna tokių buitinių dalykų, dėl kurių, manau, daug kas pykstasi. Nebe pirma kelionė, todėl mes įpratę viską daryti kartu, esam vienas nuo kito labai priklausomi. Jeigu norim išsimaudyti – maudomės kartu, norim valgyti – valgom kartu, nes nėra galimybės atskirai gamintis. Tiesiog tenka viską kartu daryti ir ta kaip tik, sakyčiau, net labiau sutvirtino santykius“, – pasakoja mergina.

Paplūdimiuose ir kopose – gyvūnai

Paklausti, kas tikrai išliks jų atmintyje, abu sutaria – rytas, kai pabudus aplink automobilį vaikščiojo niekieno neprižiūrimi gyvuliai.

„Juokingiausia buvo, kai stovėjom prie vandenyno, atsikėlėm ryte ir šalia automobilio vaikščiojo karvės. Čia, Ispanijoj, ypač prie Atlanto vandenyno, labai normalu yra laisvai vaikštantys, nieko neprižiūrimi galvijai. Taip pat vaikšto arkliai, teko matyti visai šalia automobilio. Tai vienas iš keistesnių dalykų“, – šypsosi Virginija.

Audrius paantrina, kad Lietuvoje toks vaizdas būtų itin neįprastas, nes savo šalyje neturime daug pajūrio, todėl besiganantys galvijai prie jūros būtų visiškas šokas.

Keliaudami Audrius ir Virginija stengiasi išsukti iš pagrindinių kelių – tik taip gali pamatyti tikrą Ispanijos gyvenimą.

„Mes tikrai važiuojam ne greitkeliais, o visokiais šunkeliukais, per miestelius, kad galėtume sutikti vietinių žmonių, pamatyti tikrą gyvenimą. Greitkeliuose dažnai būna kičas, o kai nusuki nuo pagrindinio kelio, kuriuo važiuoja visi, keliaudamas savo automobiliu gali patirti autentiką, apie kurią galbūt tik skaitei knygoje ar matei per televiziją“, – apie kelionę kalbėjo vyras.

Paklausus, kokie yra vietiniai Ispanijos gyventojai, Virginija patikina, jog ispanai pakankamai draugiški ir noriai patys užkalbina keliautojus, nors dažnai susikalbėti būna sunku. Tačiau dažniausiai tenka pabendrauti su kitais keliautojais.

„Bendraujam daugiau su kitais keliaujančiais žmonėm. Mes sutinkam kelionėje ir kitų tautybių žmonių, atvažiuoji į kažkokią aikštelę ir ten būna labai smagūs kolektyvai. Visi nepažįstami, bet vakare visi stovim, kalbamės, ryte geriam arbatą, kalbamės apie keliones, apie gyvenimą“, – apie pažintis kalbėjo Audrius, o Virginija pridūrė, kad kelionėje susipažino ir su lietuviais, kurie Ispanijoje keliauja jau 7 kartą.

Kelionėje sutuoktiniai sukorė jau 13 000 kilometrų automobiliu. Kaip keliaujantiems savu transportu, toks atstumas – nedidelis, bet, kaip teigia Audrius, keliaujant metus laiko ir gyvenant automobilyje, toks nukeliautas atstumas yra normalus. Pora skaičiuoja, kad kelionės pabaigoje bus įveikę apie 20 000 kilometrų.

Planus pakoregavo koronavirusas

Audrius neslepia, kad dažniausiai kitiems lietuviams kylantis klausimas – kaip sekasi keliauti pandemijos laikotarpiu. Vis dėlto, vyraujanti situacija pakoregavo sutuoktinių planus.

„Nuo sausio 1 dienos uždarė Portugalijos sieną. Kiek važiavom Europoj, niekas neuždaryta, o čia palikta keletas postų, kur stovi žandarmerija ir tikrina, ar turi leidimą gyventi arba labai rimtą priežastį atvykti į šalį. Kitur tiesiog uždaryti keliai, sudėtos užkardos, supiltas smėlis ir negali ne tik įvažiuoti, bet ir įeiti“, – pasakojo Audrius.

Planuose buvo kelionė aplink visą Iberijos pusiasalį, tačiau uždaryta Portugalijos siena šį planą pakeitė. Dabar lietuviai beveik pilnai ratu apkeliavo Ispaniją. Tačiau dėl pandemijos diktuojamo gyvenimo pasijautė ir geroji pusė. Vėlyvą rudenį Ispanijoje paskelbta komendanto valanda – nuo 23 iki 7 valandos negali būti jokio judėjimo. Toks valdžios priimtas sprendimas leido ramiai išsimiegoti.

„Atsimenu, buvom prie Viduržemio jūros, pakankamai apleistoje vietoje, visi išvažiavo, mes jau miegojome ir atvažiavo ispanai. Jie pradėjo dainuoti, tai pasijautėm kaip tikram koncerte, pradėjo ploti su kastanjetėm ir gal iki 4-5 ryto jaunimas dainavo”, – prisimena Virginija.

Greičiausiai nedaugelis pasiryžtų išsirengti į kelionę metams laiko, tačiau sutuoktiniai turi patarimą nebijoti, o ir finansų kelionėms nereikia tiek jau daug, jei tik yra noro. Audrius Lietuvoje dirbo muzikos mokytoju, dabar kartais konsultuoja savo buvusius mokinius, o Virginija dirbo vegetariško maisto gamybos srityje.

„Čia yra ne pinigų klausimas, o gyvenimo būdas. Kiekvienas žmogus yra laba skirtingas ir galbūt kažkam toks biudžetas, kaip mūsų, būtų mėnesiui. Mes nieko nesinuomojam, gaminamės namie”, – pasakojo Virginija.

Vyras pridėjo, kad ir gyvendami Lietuvoje su finansais tvarkėsi puikiai. Sutaupyti kelionei labai padėjo tai, jog pora nenaudoja svaigalų, nerūko ir beveik nevartoja cukraus. Neišlaidauti kelionėje padeda ir tai, jog į parduotuvę sutuoktiniai keliauja tik kartą per savaitę.