• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kinijos automobilių pramonė gąsdina Europoje įsitvirtinusius gamintojus ypatingai mažomis, konkurencingomis elektromobilių kainomis. Kol įperkamų automobilių išsiilgę pirkėjai džiaugiasi, jog pagaliau bus galima įsigyti neblogą elektromobilį iš Kinijos, vietiniai gamintojai nuogąstauja, jog nelygiomis konkurencinėmis sąlygomis dirbantys gamintojai praras nemažą dalį Europos rinkos. Tuo susirūpino ir Europos Sąjunga, kuri pradėjo tyrimą dėl galimai nesąžiningų Kinijos automobilių gamintojų verslo praktikų.

Kinijos automobilių pramonė gąsdina Europoje įsitvirtinusius gamintojus ypatingai mažomis, konkurencingomis elektromobilių kainomis. Kol įperkamų automobilių išsiilgę pirkėjai džiaugiasi, jog pagaliau bus galima įsigyti neblogą elektromobilį iš Kinijos, vietiniai gamintojai nuogąstauja, jog nelygiomis konkurencinėmis sąlygomis dirbantys gamintojai praras nemažą dalį Europos rinkos. Tuo susirūpino ir Europos Sąjunga, kuri pradėjo tyrimą dėl galimai nesąžiningų Kinijos automobilių gamintojų verslo praktikų.

REKLAMA

Tokius Europos Sąjungos įtarimus iš dalies patvirtino naujienų agentūra „Reuters“. Ji skelbia, jog didžiausias Kinijos gamintojų pranašumas slypi ypatingai pigioje darbo jėgoje. Gamyklose plušantys darbininkai gauna ypatingai mažus atlyginimus ir tuo pačiu turi ištverti vakarietiškose gamyklose nematytas darbo sąlygas.

„Reuters“ duomenimis, Kinijos automobilių pramonėje šiuo metu dirba apie 30 mln. žmonių. Šioje šalyje esančių gamyklų pajėgumas siekia maždaug 43 mln. automobilių per metus, tačiau dabar jos išnaudoja tik 54 proc. savo maksimalaus pajėgumo, arba 12,1 proc mažiau negu 2017 metais.

REKLAMA
REKLAMA

Gamyklų pajėgumas sumažėjo dar labiau, kai sausio mėnesį Elonas Muskas pradėjo elektromobilių kainų karą Kinijoje. Keletą kartų smarkiai sumažinęs „Tesla“ automobilių kainas, rugpjūtį jis paskelbė apie tolesnį kainų mažinimą, kuris kiekvienam vietiniam automobilių gamintojui iš Kinijos yra tarsi naujas dūris į širdį.

REKLAMA

Šio kainų karo pasekmės yra kaip niekada liūdnos. Anksčiau sparčiai augusi elektromobilių pramonė turėjo įjungti žemesnę pavarą, o kai kurie gamintojai netgi nusprendė sustabdyti savo veiklą, nes tiesiog nesugeba konkuruoti su „Tesla“ kainodara.

„Reuters“ naujienų agentūros žurnalistams pradėjus domėtis tikra padėtimi Kinijos automobilių rinkoje paaiškėjo, jog dauguma gamintojų šiandien išgyvena krizę ir bando mažinti sąnaudas visais įmanomais būdais. Pradedant nuo elektros sąskaitų iki darbuotojų atlyginimų.

REKLAMA
REKLAMA

„Reuters“ kalbintas „SAIC“ ir „Volkswagen“ jungtinės įmonės darbuotojas atskleidė, jog dabartinis jo atlyginimas yra trečdaliu mažesnis nei 2016 m. Be to, kuomet šalį buvo užklupusi pavojinga karščio banga, visi gamyklos darbuotojai turėjo dirbti patalpoje, kurioje oro kondicionierius buvo išjungtas.

Analitikai įspėja, kad Kinijos automobilių pramonė gali tapti netgi Kinijos ekonomikos augimo stabdžiu.

„Problema ta, kad į gamybos pajėgumus buvo investuota milžiniška suma pinigų, į pagalbą pasitelkiant dosnias valstybes subsidijas. Tačiau vidaus paklausa sustojo, o namų ūkių pajamos, vis dar, nėra tokios, jog galėtų padėti sugrąžinti prekybos apimtis į ankstesnį lygį“, – teigia ekonomistai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Per septynis 2023 m. mėnesius, Kinija vidaus rinkoje pardavė 11,4 mln. automobilių ir eksportavo 2 mln. automobilių. Nepaisant plataus masto kainų mažinimo, pardavimų apimtys vidaus rinkoje padidėjo tik 1,7 proc, tačiau Kinijoje pagamintų automobilių eksportas išaugo 81 proc.

„Gamyba ir parduodamų prekių kiekis yra nesubalansuoti“, – sakė Oksfordo universiteto Kinijos centro mokslininkas George'as Magnusas ir pridūrė, kad nepakankamas dėmesys paklausai galiausiai lemia perteklinę gamybą, mažėjančias kainas ir finansinę įtampą. Nors atlyginimų mažinimas Kinijoje yra draudžiamas, sudėtinga darbo užmokesčio struktūra siūlo daugybę būdų, kaip tai apeiti.

REKLAMA

Pavyzdžiui, „Reuters“ kalbintas „SAIC-Volkswagen“ gamyklos darbuotojas atskleidė, jog bazinis atlyginimas išliko nepakitęs, tačiau bendrovė ženkliai sumažino premijas ir darbo valandų skaičių. Vien dėl šių sprendimų vyro mėnesinis atlyginimas sumažėjo 50 proc.

Didžiausia Kinijos ir viena didžiausių pasaulyje elektrinių transporto priemonių gamintoja „BYD“ dar birželio mėnesį gyrėsi, jog Šendženo gamykloje darbuotojai uždirba nuo 5000 iki 7000 juanių (640 - 890 eur), tačiau šiandien bazinis atlyginimas siekia tik 2360 juanių (300 eur).

REKLAMA

Remiantis vyriausybės duomenimis, vidutinis darbo užmokestis turėjo siekti 11 300 juanių (1 440 eur), tačiau naujienų agentūros „Reuters“ atlikta analizė atskleidė, jog šiuo metu valandinis įkainis Kinijos automobilių pramonėje siekia nuo 14 iki 31 juanių (1,79 – 3,96 eur).

Sunkūs laikmetis palietė ir maždaug 100 000 šalies gamintojų tiekėjų tinklą, kurie patiria automobilių gamintojų spaudimą 5-10 proc. sumažinti kainas. Anksčiau sutartys buvo sudaromos vieneriems metams, o dabar jos keičiamos kas ketvirtį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pavyzdžiui, Ličio geležies fosfato (LFP) baterijos, kurias Kinijoje naudoja „Tesla“ markės elektromobiliai, rugpjūčio mėnesį buvo 21 proc. pigesnės nei prieš penkis mėnesius, o nikelio-kobalto baterijos atpigo nuo 9 iki 18 proc. Ir ši tendencija, tikėtina tęsis iki pat metų pabaigos, ar net ilgiau.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų